تیتر یک

دست نوشته های خاکستری من

تیتر یک

دست نوشته های خاکستری من

جشنی برای شادی مردم !

جمعه ٬ مصادف با شب نیمه شعبان ٬ شهرداری تهران جشن برزگی را در میدان آزادی برگزار کرد .این جشن که با هدف شادی و سرور مردم شهر تهران برگزار شده بود ٬ با مشکلات زیادی روبرو بود . یکی از این مشکلات عدم همکاری نیروی انتظامی با برگزار کنندگان مراسم بود ٬ به گونه ای که تعدادی از شهروندان مورد  هجوم سارقان و جیب بر های حرفه ای قرار گرفتند . سرقت کیف پول ٬ موبایل ٬ کیف دستی و حتی غذا ٬ ساندیس و .... جلوی چشم ماموران انتظامی صورت می گرفت و ماموران محو تماشای برنامه های جشن بودند.

نکته دیگر این جشن ٬ اولین بودن آن بود . این مراسم پس از انقلاب به عنوان اولین جشن خیابانی از سوی حکومت بود ؛ پیش از آن تنها به مناسبت ورود آزادگان به میهن و راهیابی ایران به جام جهانی حرکت های خودجوش خیابانی انجام گرفته بود و این برنامه می تواند سر آغاز یک حرکت برای ایجاد موقعیت های شادی و نشاط در میان شهروندان باشد.

نکته آخر هزینه این جشن است که گویا میلیاردی هم بوده ؛ اما آیا در کشوری که بیش از ۸ میلیون فقیر دارد که حدود ۵/۲ میلیون آن در فقر مطلق به سر می برند ٬ چنین هزینه هایی لازم است ؟ البته مسوولان ما عادت دارند اول کاری را انجام دهند و بعد به ارزیابی آن بپردازند .  در هر صورت جشن انتظار حرکتی بود که از سوی شهرداری تهران صورت پذیرفت و ......

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد