تیتر یک

دست نوشته های خاکستری من

تیتر یک

دست نوشته های خاکستری من

حکایت تغییر ساعات بانک ها و صف انتظار

از امروز ساعات کار بانک ها ۹ صبح شده است. مسوولان ادعا کرده اند که این تغییر ساعات به دلیل کاهش بار ترافیکی  در ساعات اولیه صبح است. اما اگر امروز (اول مهر) به بانک ها سری بزنید٬ با صف طولانی مشتریان مواجه می شوید که با نارضایتی در انتظار انجام امور بانکی خود هستند.

مسوولان مدعی هستند که برای تغییر ساعات کار ادارات ٬ که به صورت آزمایشی در بانک ها به اجرا در آمده است ٬کار کارشناسی  دو ساله انجام شده ام این تحقیقات برمبنای کدام عناصر بوده است؟ اگر کارشناسی بر مبنای ترافیک بوده که در روز اول نه تنها از بار ترافیکی کاسته نشده ٬بلکه این ترافیک به صورت ممتد از ساعات اولیه تا حدود ساعت ۵/۹ ادمه پیدا کرده است. ازسوی دیگر بسیاری از مردم که در ساعات اولیه صبح می توانستند امور بانکی خود را انجام دهند ٬ به دلیل تغییر ساعات کار بانک ها باید از ساعت کاری خود زده و مرخصی بگیرند. این کار علاوه بر ایجاد اختلال در سسستم ادارات ٬ سبب انتظار و تأخیر در انجام کارهای ارباب رجوع می شود.

نکته قابل تعمق دیگر که در روز اول کاملا مشهود بود ٬ ایجاد صف های طولانی در بانک ها بود.در روز اول تعدا مراجعه کنندگان منتظر در بانک ها گاه به ۳۰ نفر هم می رسید. حال باید از کارشناسان و متولیان طرح تغییر ساعات کار ادارات پرسید که مشکلات این مسأله را چگونه حل می کنند؟! آنان باید به این نکته توجه داشته باشند که ارایه طرح جدید باید باری از دوش مردم بکاهد ٬ نه اینکه بر مشکلات مردم بیافزاید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد