تیتر یک

دست نوشته های خاکستری من

تیتر یک

دست نوشته های خاکستری من

مردمسالاری یا مردم سالاری؟!!!!

واژه مردمسالاری به معنای حکومت مردم بر مردم است بدین صورت که هر آن کس که در حکومت بر رأس امور قرار می گیرد از مردم بوده و باید به مردم احترام گذاشته و برای بر آورده شدن خواسته های آنان تلاش کند.

اما مردم سالاری همان حکومت چوب و چماق است که در برخی کشورها دیده می شود. مردم سالاری در حقیقت نوعی عوام فریبی است که توسط سیاستمداران به کار گرفته می شود. به عبارت درست تر مردم سالاری با مردمسالاریدر یک اتصال تفاوت دارد؛ یک اتصالی که می تواند بسیاری از مسایل را رقم بزند. این اتصال حلقه ارتباطی و اعتمادی مردم با حکومت است و چنانچه قطع شود شکل حکومت از مردمی به دیکتاتوری مبدل خواهد شد.

 

در تمام دنیا انتخابات بهترین شکل دموکراسی است اما اگر این بالاترین شکل دموکراسی به گمان مردم دچار خدشه باشد و کسی هم از مسؤولان در صدد رفع آن بر نیاید چگونه می توان آن حکومت را دموکراتیک یا مردمسالار دانست؟!

 

باید در نظر داشت که اعتماد مردم بزرگترین سرمایه ای است که هر حکومت می تواند به آن افتخار کند و حکومتیان باید بدانند که جواب ندادن به شبهات مردم و سرکوب کردن خواسته های آنان شاید بتواند مسکنی مقطعی باشد و به مرور زمان اعتماد آنان را کمرنگ تر کرده و بالاخره .........


بهتر است تا زمان از دست نرفته و اعتماد مردم قطع نشده از مردم دلجویی کنیم به گونه ای که برخی از ارکان نظام را مقابل خود نبینند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد