تیتر یک

دست نوشته های خاکستری من

تیتر یک

دست نوشته های خاکستری من

افطاری با طعم توهین و بی ادبی

سه شنبه هفته گذشته نمابری از سوی روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به روزنامه رسید مبنی بر برگزاری نشست وزیر در باشگاه فرهنگیان که از ظواهر امر مشخص بود که این نشست بهانه ای برای گردآوردن خبرنگاران برای افطار بود. اما گویا این افطاری مانند تمامی فعالیت‌های اموزش و پرورش که نام تعلیم و تعلم را یدک می‌کشد با حاشیه‌های زیادی روبه‌رو بود.

در عالم خبرنگاری زمانی که حرف از نشست می‌شود یعنی برنامه خبری که نیاز به خبرنگار و عکاس دارد اما گویا این نشست با توجه به افطاری پس از آن برای روابط عمومی این وزارت خانه بسیار امنیتی شده بود و دو نفر از نگهبانان همراه یکی از اعضای حراست وزارتخانه با لیستی بلند بالا از خبرنگاران جلوی درب ایستاده بودند و برخی خبرنگاران نیز پشت  در انتظار می‌کشیدند تا اسامی آنها علامت‌گذاری شده و وارد شوند و اگر هم کسی می‌خواست وارد شود با برخورد تند نگهبانان روبه‌رو می‌شد. عده ای از خبرنگاران هم که اسمشان در این لیست نبود اما فکس برنامه به دستشان رسیده بود بیرون درب و پشت میله‌های باشگاه فرهنگیان منتظر التفات آقایی به نام کاظمی بودند.

 

جالب اینجاست که روزنامه به دلیل اهمیت برنامه و نام نشست وزیر علاوه بر خبرنگار٬ عکاس نیز هماهنگ کرده بود که پس از ۳۰ دقیقه انتظار برای دیدن آقای کاظمی٬ وی پس از شنیدن نام روزنامه گسترش صنعت گفت:«این روزنامه چه سنخیتی با آموزش و پرورش دارد و اصلا چه کسی شما را دعوت کرده» و پس از مشاهده فکس دعوتنامه٬ کارت خبرنگاری درخواست کرد و گفت: «چه می‌شود کرد حالا که اومدی بیا برو تو دیگه»...(آیا توهین بیشتر از این می‌توان کرد)

 

پس از اعتراض خبرنگار روزنامه درباره اینکه عکاس روزنامه برای پوشش برنامه آمده چرا به وی اجازه ورود نمی‌دهید؟ کاظمی گفت: «آقا می‌خواهی بری تو برو اما اگر قصد شلوغ کردن داری با شما برخورد می‌شود.» پس از این جمله خبرنگار و عکاس روزنامه به نشانه اعتراض مجلس را ترک کردند.

 

اما به راستی شان خبرنگاران تا این حد پایین آمده که هر کسی به خود اجازه توهین به آنان را می‌دهد؟ به نظر من وزیر آموزش و پرورش پیش از تعلیم و تربیت کودکان این مرز و بوم٬ باید یک دوره اداب معاشرت و برخورد صحیح برای برخی بخش‌های آن وزارتخانه مانند روابط عمومی برگزار کند تا متوجه شوند که در برخورد با دیگران باید ادب و نزاکت را رعایت کنند؛ حال میهمانی که خود دعوت کرده‌اند جای خود دارد. البته این نوع برخورد‌ها با خبرنگاران از سوی روابط عمومی و حراست وزارت آموزش و پرورش بسیار تکرار شده است اما توصیه می‌کنیم لااقل در برخورد با افرادی که خود انها را دعوت کرده اید ادب را چاشنی رفتارتان کنید تا در ماه مبارک رمضان انسانی را از خود نرنجانید؛ آخر روزه داری تنها امتناع از خوردن و آشامیدن نیست.

نظرات 1 + ارسال نظر
بهناز دوشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 10:12 http://peace1348.persianblog.ir/

اگر غیر از این بود باید تعجب می کردیم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد