تیتر یک

دست نوشته های خاکستری من

تیتر یک

دست نوشته های خاکستری من

علی (ع) اسطوره عدالت و صبر

حقیقت انکار ناپذیر عالم هستی و بالاترین درجه عدالت و صبر است. زمانی که او را از حق مسلم خود که همان ولایت بود کنار زدند به راحتی به خانه رفت و آن را به مانند لنگه کفش پاره دانست. و هنگامی که به خلافت رسید حتی برای برادر نابینای خود در مقابل بیت المال کوتاه نیامد و آتشی را جلوی صورت برادر خود عقیل گرفت و فرمود : تو نمی توانی این آتش را تحمل کنی پس چطور می خواهی من آتش جهنم را تحمل کنم . علی (ع) حتی از شمع بیت المال برای کارهای غیر آن استفاده نمی کرد. این نکته ای است که دولتمردان ما باید به آن توجه داشته باشند ٬ اما اینگونه نیست و ما شاهد آنیم که یک مدیر ساده ٬در هر ارگانی که باشد٬ از موقعیت خود سوء استفاده می کند . اگر قرار باشد که مسوولان حکومتی ما گوشه ای از اخلاق حکومتداری امیر المومنین را به کار بندند ٬ مطمئنا وضعیت مملکت ما بسیار بهتر خواهد شد .به هر صورت مسوولان دم از رفتار علی وار می زنند اما این ادعایی بیش نیست و تنها کلامی به زبان میرانند که در آن عملی نیست . بلکه در این شبهای عزیز خداوند مردم ایران را یاری کرده و معجزه ای انجام گیرد تا رفتار مسوولان مملکتی ذره ای به رفتار مولی الموحدین نزدیک شود .

مشک آن است که خود ببوید نه آنکه ............

رییس جمهور گزارش عملکرد یک ساله خود را ارایه کرد .گزارشی که نشان از پیشرفت ظاهری کار دولت داشت و از مردم می خواست که به دور از مسایل موجود در جامعه ،به ویژه گرانی که به معضل لاینحل حکومت تبدیل شده ،گفته های آقای احمدی نژاد را باور کنند .ایشان مدعی بودند که گرانی در کوتاه مدت حل نمی شود و راه حل های بلند مدت دارد .همچنین به گفته رییس جمهور ،در دولت های قبل ،تورم به ۵۰ در صد هم رسیده است ؛اما ایشان به این نکته التفات ندارند که دولت های قبلی ادعای دولت عدالت خواه بودن را نداشتند .

در هر حال رییس جمهور باید معضل گرانی و عدم استطاعت اقتصادی مردم را باور نکرده و آن را به جان لمس نکند ،نمی تواند این مشکل را حل کند .البته مردم ایران ،که ملت بسیار نجیبی هستند ،انتظار ندارند که دولت هفتم گرانی را از بین برده و به صفر برساند ؛بلکه آنان می خواهند گرانی کنترل شده و جلوی افزایش بیشتر کالاهای اساسی ومصرفی گرفته شو د.

نکته دیگر این که جمعیت زیر خط فقر مطلق ایران طی ۱۲ ماه  گذشته ۳ در صد بیش از مشابه سال ۸۴ شده است و این بیانگر آن است که توزیع ثروت در جامعه نه تنها عادلانه نبوده بلکه بسیار هم ناعادلانه بوده است .این موضوع اصل عدالت خواهی را که شعار اول دولت رییس جمهور بود را زیر سوال می برد .

آقای احمدی نژاد در دوران تبلیغات انتخباباتی خود گفته بود که متخلفان اقتصادی را معرفی خواهد کرد اما با گذشت نزدیک به یک سال از ریاست جمهوری وی ،همچنان رانت خواران و دزدان کلان اقتصاد ایران فعالیت کرده و رییس جمهور نیز فقط به شعار دادن در سفرهای استانی خود ادامه داده و به نوعی عوام فریبی می کند.

در این میان کسی نیست به آقای احمدی نژاد بگوید که دیگر شعار دادن و عوام فریبی مردم بس است ، بهتر است به جای این کارها به فکر مردم باشید و در عمل ثابت کنید که حرف های شما زیاد هم دور از عمل نبوده است.

دلتنگی برای تحریریه روزنامه

روزی که قصد داشتم از روزنامه استعفا بدهم و به سراغ کارمندی بروم با خودم فکر می کردم که از یک کار پر دردسر نجات پیدا کرده و می توانم یک نفس راحتی بکشم اما قضیه دقیقا برعکس شد. چرا؟!!

برای کسی که بیشتر عمر کاری خود را در هیجان و شور و شوق خبر و گزارش گذرانده و از قید و بند ساعات اداری و درگیری های اینچنینی رها بوده ، پشت میز نشینی و کم تحرکی بسیار دشوار است.

این روزها دلم برای تحریریه ،صفحه بندی ،تصحیح ،شورای تیتر و حتی مطالب حذف شده از صفحه تنگ شده و دلم هوای چند ساعت کار در تحریریه را کرده است.البته اگر خدا بخواهد و با سردبیر یکی از روزنامه ها به توافق برسم ،از شنبه دوباره به جمع مطبوعاتی های رسمی می پیوندم تا بلکه مقداری از دلتنگی های به بهانه نوشتن کم شود.